Sunday 13 March 2011

Kepenatan Melanda.....

Assalamualaikum...


Yeahhhh!!!!!!!....hari ini dah habis training untuk minggu ini...perjalanan sejauh 8km pagi tadi betul-betul mencabar diriku ini...apa-apa pun aku dapat teruskan perjalanan tersebut dengan berbekalkan beg ak seberat 30kg bersama isteri kesayanganku M-16, memang sakit bahu dikatakan...memang sakit urat tulang belakang aku...


Pertama sekali keluar dari UKM, selepas itu, pergi ke Kampung Baru di Bangi, di situ sahaja semua orang awam sudah memandang pelik terhadap sekumpulan hijau yang bersenjata, masa itu memang moral down..sebab bebanan yang dipikul....dah mula kesusahan yang kami alami......







KAMI PASUKAN BAJU HIJAU


Masuk pula di kawasan ladang sawit,,,,memang terbaik..ladang sawit itu,,dengan pemandangan yang cantik..serta bukit-bukit yang melenguhkan mental dan fizikal..aku...tapi dengan semangat yang berkobar-kobar..dan semangat setia kawan antara kami...Aku harungi perjalanan itu dengan suka..seronok...letih memang letih..tapi seronok....


Bila je sampai kat MARKAS....baru selesa..Alhamdulilah aku panjatkan kesyukuran kerana pasukan hijau aku LULUS di dperjalanan tersebut dengan catatan masa 1 jam 20 minit..lama kan..tapi itu lah hakikatnya.....
sakit memang sakit...tapi bila dah sampai kemuncaknya..lihatlah sendiri hasilnya..JANJI..pasukan hijau mencuba...dan terus mencuba....minggu depan adalah minggu terakhir training aku bersama pasukan hijau....Hope..semua berjalan dengan lancar....dan aku harap keluarga aku dalam keadaan baik begitu juga dengan keluarga nadia...sayang semuanya!!!...tidak sabar hati aku hendak balik ke kampung halaman berjumpa keluargaku dan si dia....semoga Allah berkati semua yang berlaku pada hari ini...aminnn...




-Sera Johor-

No comments:

Post a Comment